Sunday, September 28, 2014

Rezeki dilarut malam

Rezki kita dibandar ini ketika siang hari , akan tetapi rezeki nelayan di kampong sana diwaktu malam yang gelap. Ketika mana orang ramai sedang tidur nyenyak dirumah, kaum nelayan ini menongkah arus hanya kerana mencari sesuap rezeki di dalam sungai yang panjang itu.

Rakaman ini dilakukan untuk meyelami kehidupan sebenar nelayan2 sungai di hutan melintang perak. Terdapat 3 video yang berjaya dihasilkan bermula waktu pagi , petang dan juga malam.

rakaman yang dilakukan adalah rakaman sebenar dimana proses penangkapan udang galah adalah ditunjukkan seperti pada  video2 tersebut diatas. Nasib kami adalah baik kerana cuaca pada malam tersebut baik dan  elok.

Adam yang berumur 10 tahun pun ada bersama ayahnya membantu sekadar yang mampu dalam menyara kehidupan mereka sekeluarga.. Hanya dengan menonton semua video2 ini akan dapat memberi ilham betapa getirnya sebuah kehidupan seorang nelayan dibumi bertuah Malaysia ini.

Jika anda ingin menaja kehidupan rakan2 yang menjalani kehidupan yang agak getir sebegini dan dikongsikan untuk tatapan umum di Youtube agar ada insan yang sudi membantu satu hari nanti, adalah satu kebajikan yang amat bermakna buat mereka. Kecil buat kita tetapi besar maknanya buat mereka disana..

(Tidak terhad pada perniagaan sahaja, sebarang majlis seperti majlis hari jadi, kenduri doa selamat, majlis sambutan anak berjaya dalam peperiksaan, rakaman sekitar majlis perkahwinan (hari kenduri sahaja) dan sebarang acara yang difikirkan sesuai.)

Bayaran? Jangan takut, harga kami tidak mahal macam pro2 yang lain dipasaran. Kami cuma ingin membantu anda merakamkan dunia anda untuk dijadikan tontonan abadi suatu hari nanti. 

Harga yang kami tawarkan amatlah berbaloi dengan bujet anda. Brapa?
RM500** sahaja persesi.

(harga untuk shooting,editing dan publishing shj, tidak termasuk caj-caj penginapan dan perjalanan >> untuk pelanggan outstation)
Hubungi kami di talian 019271703 untuk keterangan lanjut. Sebarang tempahan perlu diberi masa antara 1 minggu ke 2 minggu untuk mendapatkan tarikh yang dikehendaki.

No comments:

Post a Comment